ZINTEGROWANE NAUCZANIE PRZEDMIOTOWO-JĘZYKOWE (z ANG. cliL)
Skierowany do nauczycieli chcących prowadzić nauczanie przedmiotów też w obcym języku. Kurs przeanalizuje techniki oraz metodologię leżące u podstaw CLIL.
Program zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego (z ang. CLIL) łączy nauczanie treści przedmiotu określonego obszaru (np. nauka) z wyrażnym nauczaniem poszczególnego języka (np. hiszpańskiego). Szczególny nacisk położono na słownictwo i struktury niezbędne w tym obszarze nauki. Zakres nauki języka może obejmować całość lub wybraną część jednego lub więcej obszaru nauczania. CLIL ma tę zaletę, że zajmuje się kwestią “zatłoczonego programu nauzania”, ponieważ umożliwia naukę przedmiotu w dodatkowym obcym języku i tym samym przedłużając ogólną ilość czasu poświęconego uczeniu się języków. Ponadto w ten sposób rozwijają się tak ważne w 21 wieku wielokierunkowe umiejętności. Ten kurs, oprócz oficjalnych zajęć w salach szkoleniowych, obejmuje również nieformalne nauczanie się w formie aktywności kulturalnych oraz możliwość ustalenia kontaktów międzynarodowych dla nauczycieli w celu wymiany doświadczeń z kolegami ze wszystkich krajów UE.
Dany kurs szkoleniowy został zaprojektowany zgodnie z celami programu ERASMUS + Akcja 1 mając na celu postępujące umiędzynarodowienie oraz modernizację szkół i dowartościowanie zawodu nauczyciela. W rezultacie oczekuje się również osiągnięcie wielojęzyczności wśród uczniów oraz studentów, spodziewane zmniejszenie bezrobocia i rozwiązanie problemu porzucania nauki we wszystkich państwach członkowskich UE.